پرسشنامه عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

پرسشنامه عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

پرسشنامه زنجیره تامین
پروپوزال ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد صنایع غذایی
ارزیابی عملکرد زنجیره تامین
شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین
مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین
پروپوزال ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین صنایع غذایی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

(مطالعه موردی:صنایع غذایی لبنی مانیزان)

 

 

 

 

 

 

چکیده 

امروزه شرکت ها نیازمند هستند تا یکپارچگی منظمی را در تمام فرآیندهای تولیدی از مواد خام تا کالاهای مصرفی نهایی ایجاد کنند. زنجیره تأمین به عنوان یک رویداد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد و کالا،اطلاعات و جریان پولی،توانایی پاسخگویی به این شرایط را دارد.بنابراین در پژوهش حاضر با عنوان ارزیابی عملکرد عوامل موثر بر زنجیره تأمین، که این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب نوع داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی -همبستگی است. 

 

با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق  پرسشنامه که توسط 217 نفر از پرسنل شرکت مانیزان پاسخ داده شده،و به منظور کشف رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته پژوهش از نرم افزار SPSS ، Lisrelو تحلیل عاملی تأییدی و به منظور کشف روابط علت و معلولی بین متغیرها و مؤلفه های مورد بررسی از نرم افزار معادلات ساختاری AMOS استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از وجود رابطه مستقیم و معنادار بین متغیرهای مستقل تدارکات،انبارداری،انتقال، پردازش سفارشات،زمانبندی تولید، زمان حمل کالاو بسته بندی با متغیر وابسته زنجیره تأمین است. ودر این راستا پیشنهاد می شود که شرکت مانیزان در شهرها و مناطقی که محصولات خود را به آنجا صادر می کند در نقاط مختلف آن شهرها دفتر مرکزی فروش و انبار توزیع مرکزی دایر نماید. 

 

 

 

منابع و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات

          روش های گرد آوری اطلاعات را به طور کلی به دو طبقه می توان تقسیم کرد :   

                                             الف) روش کتابخانه ای : در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات مربوط به پیشینه تحقیق و ادبیات موضوع از کتاب ها و مقالات تخصصی و پایان نامه ها و جستجو در پایگاه های اینترنتی استفاده شده است.                  

ب) روش میدانی : روش های میدانی به روش هایی اطلاق می شود که محقق برای گردآوری اطلاعات ناگزیر است به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط،و نیز برقراری ارتباط مستقیم با واحد تحلیل یعنی افراد،اعم از انسان،مؤسسات،سکونتگاه ها،موردها و غیره اطلاعات مورد نظر خود را گردآوری کند(حافظ نیا،1386 :179).

 

          بنابراین به منظور گردآوری داده های مورد نیاز در ارزیابی عملکرد عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین در شرکت مانیزان از روش میدانی استفاده شده است.ابزار سنجش وسایلی هستند که محقق به کمک آن ها قادر است اطلاعات مورد نیاز خود را گردآوری،ثبت و کمی نماید.انواع ابزارگردآوری اطلاعات عبارت اند از :

پرسشنامه،مصاحبه،مشاهده،آزمون و تصویربرداری.لذا در این پژوهش صرفاً از پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است.علاوه براین به منظور سنجش متغیرهای تحقیق از مقیاس ترتیبی در قالب طیف پنج تایی لیکرت استفاده شده است. همچنین پرسشنامه از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل شده است که بخش عمومی دارای 5 سؤال است که این سؤال ها در مورد ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان می باشد. بنابراین سؤالات بخش عمومی در زمینه سن،جنسیت،میزان سابقه کار،سمت و میزان تحصیلات پاسخ دهندگان است که به صورت بسته می باشد.علاوه بر این بخش تخصصی پرسشنامه از 30 سؤال تشکیل گردیده که برای بررسی نظرات پرسنل شرکت مانیزان می باشد که در آن سوالات در یک مقیاس پنج تایی(از 1 به معنای خیلی کم تا 5 به معنای خیلی زیاد)در خصوص عملکرد عوامل مورد بررسی قرار گرفته است.که از سؤال 1تا 4 مربوط به فرضیه اول، سؤال 5تا 9 فرضیه دوم،سؤال 10 تا 14 فرضیه سوم،سؤال15 تا 18 فرضیه چهارم،سؤال 19 تا 22 فرضیه پنجم، سؤال23 تا 26 فرضیه ششم و سؤال27 تا 30 مربوط به فرضیه هفتم می باشد.

 

 

3-5- جامعه آماری   

          جامعه آماری این پژوهش شرکت فرآورده های لبنی مانیزان می باشد که تعداد افرادی که در این شرکت در حال فعالیت هستند،اعم از کارکنان شرکت،شاغلان در ایستگاه های جمع آوری و توزیع کنندگان می باشند و تعداد آن ها 503 نفر می باشند.

 

3-6- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه

          روش نمونه گیری مورد استفاده در این پژوهش،نمونه گیری تصادفی طبقه ای  است.که با توجه به جدول مورگان تعداد 217 نفر را به عنوان نمونه انتخاب شده اند. و با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران که یکی از پرکاربردترین روش ها برای محاسبه حجم نمونه آماری است به صورت زیر محاسبه می گردد .

     

که در فرمول فوق:

N  :حجم جامعه آماری   

n: حجم نمونه

Z: مقدار متغیر نرمال واحد استاندارد ، در سطح اطمینان 95 درصد برابر 96/1 می باشد.                                          p: مقدار نسبت صفت موجود در جامعه است ، اگر در اختیار نباشد می توان مقدار آن را 5/0 در نظر گرفت. در این حالت مقدار واریانس به حداکثر میزان خود می رسد.                                                                      q: در صد افرادی که فاقد صفت در جامعه هستند.(q = 1 – p)                                                          d : مقدار اشتباه

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها

          پس از آنکه محقق داده ها را گردآوری،استخراج و طبقه بندی نمود و جداول توزیع فراوانی و نسبت های توزیع را تهیه کرد،باید مرحله ی جدیدی از فرآیند تحقیق که به مرحله تجزیه و تحلیل داده ها معروف است  آغاز شود.این مرحله در تحقیق اهمیت زیادی دارد؛زیرا نشان دهنده ی تلاش ها و زحمات فراوان در گذشته است.در این مرحله محقق با استفاده از روش های مختلف و با تکیه بر معیار عقل سعی می کند اطلاعات و داده ها را در جهت آزمون فرضیه و ارزیابی آن مورد بررسی قرار دهد.در مرحله تجزیه و تحلیل آنچه مهم است این است که محقق باید اطلاعات و داده ها را درمسیر هدف تحقیق،پاسخگویی به سؤال و سؤالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه های خود جهت داده،مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد( حافظ نیا، 1386 :231).

          تجزیه و تحلیل داده ها،فرآیندی چند مرحله ای است که در آن داده هایی که با بکار گیری شیوه ها و ابزارهای گردآوری در نمونه(جامعه)آماری فراهم آمده اند خلاصه،کدبندی و دسته بندی و در نهایت پردازش می شوند،تا امکان انواع تحلیل ها و برقراری ارتباط ها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید.در این فرآیند،داده ها هم از لحاظ نظری و هم از جنبه تجربی پالایش می شوند و با تکنیک های گوناگون آماری،از آن ها اطلاعات استنتاج و تعمیم داده می شوند(خاکی،1391 :241 ـ 240).   

 بنابراین در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی به بررسی ویژگی جامعه آماری و سپس به آزمون فرضیات و ترسیم دیاگرام تحلیل مسیر می پردازیم.به منظور تعیین رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته و بررسی فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS،از آزمون تحلیل عاملی تأییدی استفاده می شود.و به منظور روابط علت و معلولی بین متغیرها و مؤلفه های مورد بررسی با استفاده از نرم افزار معادلات ساختاری آموس روابط بین متغیرها مدل سازی می گردد.

3-8- الف ) مدل معادلات ساختاری

          برای بررسی روابط علی بین متغیرها به صورت منسجم کوشش های زیادی در دهه های اخیر صورت گرفته است یکی از روش های نوید بخش در این زمینه مدل معادلات ساختاری یا تحلیل چند متغیری یا متغیرهای مکنون است.مدل معادلات ساختاری یک رویکرد آماری جامعی برای آزمون فرضیه هایی درباره روابط بین متغیرهای مشاهده شده و متغیرهای مکنون می باشد. لذا از طریق این رویکرد می توانیم قابل بودن مدل های نظری را در جامعه های خاص با استفاده از داده ها ی همبستگی،غیر آزمایشی،آزمایشی آزمون نمود(حسینی،1392 :83). یک مدل معادلات ساختاری کامل از دو مؤلفه تشکیل شده است الف) یک مدل ساختاری که ساختار علی خاصی رابین متغیرهای مکنون مفروض می دارد.ب) یک مدل اندازه گیری که رابطه هایی را بین متغیرهای مکنون و متغیرهای نشانگر(اندازه گیری شده) تعریف می کند.هنگامی که داده های به دست آمده از نمونه مورد بررسی به صورت ماتریس همستگی درآمد باید برازش آن را برای جامعه ای که نمونه از آن استخراج شده فراهم آورد.متغیرهای مکنون در مدل معادلات ساختاری به دو دسته برونزا و درون زا تقسیم می شوند.متغیر های برون زا متغیرهایی است که علت تغییرات آن ها در مدل منظور نشده و خارج از مدل است.متغیرهای درونزا متغیرهایی است که تغییرات آن ها توسط متغیرهای موجود در مدل پیش بینی شده است(خاکی،1391 :265).

 

 

3-9- تحلیل عاملی 

        تحلیل عاملی یکی از فنونی است که اسپیرمن[1] مطرح کرد و در تحقیق چند متغیره به طور بسیار گسترده ای استفاده می شود.تحلیل عاملی،مبنایی تجربی برای کاهش همه ی این متغیرها به چند عامل،از طریق ترکیب متغیرهایی که در حد متوسط یا زیاد با یکدیگر همبستگی دارند عرضه می کند.هر مجموعه از متغیرهایی که ترکیب شده اند یک عامل را تشکیل می دهند که بیانی ریاضی برای عنصر مشترک متغیرهایی است که ترکیب شده اند (خاکی،1391 :265).

3-10- معیارهای برازش    

          تعریف  معیارهای NFI،IFI،CFI،RMR،GFI،RMSEA در نرم افزار آموس

 NFI(شاخص نرم شده برازندگی) : این شاخص به مقایسه مدل مستقل(مدلی که در آن بین متغیرها هیچ رابطه ای نیست)با مدل پیشنهادی مورد نظر می پردازد.این شاخص هر چه به عدد یک نزدیک تر باشد به این معناست که مدل پیشنهادی ما مناسب بوده است و به صورت زیر محاسبه می شود :

به طوریکه A : مقدار آماره خی دو تحت مدل مستقل و B : مقدار آماره خی دو تحت مدل پیشنهادی هستند.

IFI (شاخص برازندگی فزاینده): این معیار شاخص برازش نموی است و به صورت زیر محاسبه می شود: 

به طوریکه  A : مقدار آماره خی دو تحت مدل مستقل و B : مقدار آماره خی دو تحت مدل پیشنهادی است و d : نشان دهنده درجه آزادی مدل پیشنهادی است.هرچه IFI به یک نزدیک تر باشد نتیجه می گیریم که مدل پیشنهادی مناسب تر است.

 CFI (شاخص برازندگی تطبیقی یا مقایسه ای): این معیار به صورت زیر محاسبه می شود:

در این فرمول نیز A و B همانند قبل تعریف می شوند وdb و d به ترتیب نشان دهنده درجه آزادی مدل مستقل و مدل پیشنهادی هستند.هرچه مقدار CFI به یک نزدیک تر باشد نتیجه می گیریم که مدل پیشنهادی مناسب تر است.

 RMR (میانگین مجذور پس مانده ها): این شاخص نشان دهنده ریشه میانگین مربعات باقی مانده هاست که در آن i نشان دهنده سطر،j ستون،k طبقه می باشند. هر چه مقدار RMR به صفر نزدیک تر باشد مدل مناسب تر است . فرمول RMR به صورت زیر می باشد :

 در فرمول فوق  و  به ترتیب نشان دهنده کوواریانس و واریانس مشاهدات هستند   نشان دهنده درجه آزادی مدل مستقل است.هرچه RMR به صفر نزدیک تر باشد مدل مناسب تر است.

 GFI: شاخص نیکویی برازش است که دارای فرمول زیر است:

 –

در این فرمول v نشان دهنده ماتریس وزن ها، s و  نیز نشان دهنده ی بردار های واریانس و کووواریانس مشاهدات هستند که توسط مشاهدات برآورد شده اند.مقدار GFI همواره کمتر از یک است.هرچه مقدار GFI به عدد یک نزدیک تر باشد مدل مناسب تر است. 

 RMSEA: این شاخص نشان دهنده ریشه دوم برآورد واریانس خطای تقریب است و به صورت تفاضل بین مجموع مربعات خطای کلی و مجموع مربعات خطای مدل پیشنهادی محاسبه می شود. در صورتی که مقدار RMSEA از 05/0 کمتر باشد نتیجه می گیریم مدل مناسب است.در صورتی که مقدار آن بین 05/0 تا 09/0 باشد مدل برازش داده شده قابل قبول و در صورتی که از 1/0 بالاتر باشد نتیجه می گیریم که مدل برازش داده شده ضعیف است.

3-11- روایی

        مقصود از روایی آن است که آیا ابزار اندازه گیری می تواند خصیصه و ویژگی که ابزار برای آن طراحی شده است را اندازه گیری کند یا خیر ؟ موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد (خاکی،1386 :244).

          روایی از واژه«روا»به معنای جایز و درست گرفته شده و به معنای صحیص و درست بودن است.مقصود از روایی،آن است که ابزار اندازه گیری بتواند ویژگی مورد نظر را اندازه بگیرد(خاکی،1391 :230).

3-12- انواع روایی

3-12-1- الف) روایی محتوایی

          روایی محتوا اطمینان می دهد که ابزار مورد نظر به تعداد کافی پرسش های مناسب برای اندازه گیری مفهوم مورد سنجش،را در بر دارد.هر قدر عناصر مقیاس گسترده تر و قلمرو مفهوم مورد سنجش را بیشتر در بر گیرند،روایی محتوا بیشتر خواهد بود.

3-12-2- ب) روایی وابسته به معیار 

        این نوع روایی زمانی مطرح می شود که ابزار اندازه گیری تفاوت میان افراد را بر پایه معیاری که قرار است آن را پیش بینی کند فراهم می سازد.

3-12-3- پ) روایی سازه

          روایی ساخت یا سازه بر چگونگی نتایج به دست آمده از به کارگیری مقیاسی دارد که برای آزمون فرضیه ها پیش بینی شده است(خاکی،1387 :244).

3-13- پایایی

          مقصود آن است که اگر ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشد.برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم و اندازه آن معمولاً بین صفر تا یک تغییر می کند و ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک،معرف پایایی کامل است ( خاکی،1387 :245).

 پایایی ابزار که از آن به اعتبار،دقت و اعتماد پذیری نیز تعبیر می شود،عبارت است از اینکه اگر یک وسیله اندازه گیری که برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مکان مورد استفاده قرار گیرد،نتایج مشابهی از آن حاصل شود؛به عبارت دیگر،ابزار پایا یا معتبر ابزاری است که از خاصیت تکرار پذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد(حافظ نیا،1386 :155).

          برای محاسبه پایایی شیوه های مختلفی به کار می رود که در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است.روش آلفای کرونباخ برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری به کار می رود.در مورد روایی پرسشنامه این پژوهش باید گفت ابتدا تعدادی پرسشنامه بین چند تن از اساتید پخش گردید که روایی آن توسط ایشان مورد تایید قرار گرفت.برای پایای پرسشنامه ها ابتدا تعداد 10 پرسشنامه بین اعضای حجم نمونه پخش گردید كه پس جمع آوری آنها و با استفاده از نرم افزاز spss مقدار الفای كرونباخ اندازه گیری شد.آلفای كرونباخ به دست آمده برای 30سوال این تحقیق 83.7/0 محاسبه گردید. با توجه به این كه مقدار الفای كرونباخ تا حدود 7/0 نیز مناسب می باشد،مقداركرونباخ به دست آمده برای پرسشنامه این تحقیق در حد بسیار بالایی می باشد.

 

 

Case Processing Summary

 

N

%

Cases

Valid

10

100.0

Excludeda

0

.0

Total

10

100.0

a. Listwise deletion based on all variables in the procedure.

 

 

Reliability Statistics

Cronbach’s Alpha

N of Items

.837

30

 

 

 

[1] ) Charlz Speierman

 

پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی

پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی دکتر مهر محمدی به تعداد 162 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و…

دانلود پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون

دانلود پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون کلمات کلیدی : پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 تفسیر پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون روایی پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون نمره گذاری پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون پرسشنامه…

چالش ها و کمبودهای موجود در سیستم های توزیع شده و سرویس گرا و پتانسیل سرویس گرایی برای ارائه راهکارهای مناسب

چالش ها و کمبودهای موجود در سیستم های توزیع شده و سرویس گرا و پتانسیل سرویس گرایی برای ارائه راهکارهای مناسب سیستم های توزیع شده سیستمهای اجرایی تولید اصول معماری سرویس گرا مدیریت سیستم های تولیدی سیستمهای توزیع شده اجرایی…

کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم

کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم رفتن به سایت اصلی کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم کتاب به تعداد 315 صفحه pdf   کتاب تحقیق در عملیات نوشته…

دانلودکارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش میانه 25 ص

دانلودکارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش میانه 25 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش میانه 25 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی بررسي سيســتم حسـا بداري آموزش و پرورش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی پیشینه داخلی مهارت های اجتماعی پیشینه خارجی مهارت های اجتماعی پیشینه پژوهش مهارت…

مدل های ارزیابی عملکرد و روش های ارزیابی عملکرد کارکنان

مدل های ارزیابی عملکرد و روش های ارزیابی عملکرد کارکنان کلمات کلیدی : مدل های ارزیابی عملکرد عوامل موثر عملکرد کارکنان فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان روش های ارزیابی عملکرد کارکنان دیدگاه های مختلف اندازه گیری عملکرد  پایان نامه ارزیابی عملکرد…

پایان نامه رشته کشاورزی با عنوان تاریخچه، نامگذاری، و اهمیت اقتصادی گندم

پایان نامه رشته کشاورزی با عنوان تاریخچه، نامگذاری، و اهمیت اقتصادی گندم گندم بیماری‌های گندم اهمیت اقتصادی گندم سطح زیر كشت گندم دانلود پایان نامه رشته کشاورزی با عنوان تاریخچه، نامگذاری، و اهمیت اقتصادی گندم سیستم همکاری در فروش فایل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد 81 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی و مدیریت عملکرد 81 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی و مدیریت عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی و…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

پرسشنامه ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت ‌دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت ‌دانش پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی رابینز پرسشنامه فرهنگ سازمانی کامرون و کوئین پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راههای مقابله با استرس 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راههای مقابله با استرس 59 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری راههای مقابله با استرس ادبیات نظری راههای مقابله با استرس چارچوب نظری راههای مقابله با استرس فصل دوم پایان نامه راههای مقابله با استرس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس و نظریه های آن 28 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس و نظریه های آن 28 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس و نظریه های آن مبانی نظری استرس و نظریه های آن پیشینه تحقیق استرس و نظریه های آن پیشینه داخلی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش رقابتی 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش رقابتی 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش رقابتی مبانی نظری هوش رقابتی پیشینه تحقیق هوش رقابتی پیشینه داخلی هوش رقابتی پیشینه خارجی هوش رقابتی پیشینه پژوهش هوش رقابتی پیشینه نظری…

تشریح اوضاع میدانی و صحنه تحولات بحرانی سوریه و نقش سیاست خارجی کشورهای دیگر در آن

تشریح اوضاع میدانی و صحنه تحولات بحرانی سوریه و نقش سیاست خارجی کشورهای دیگر در آن کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه نقش رسانه ها در تحولات سوريه پایان…

بررسی وضعیت اعتباری دریافت کنندگان تسهیلات و تصمیم گیری براساس آن برای پرداخت تسهیلات به مشتریان

بررسی وضعیت اعتباری دریافت کنندگان تسهیلات و تصمیم گیری براساس آن برای پرداخت تسهیلات به مشتریان مدیریت ریسک اعتباری شاخص های انتخاب متقاضیان معتبر تسهیلات اعتباری پارامترهای موثر در انتخاب متقاضیان معتبر تسهیلات اعتباری کاهش احتمال عدم باز پرداخت تسهیلات…

پروپوزال بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

پروپوزال بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی توسعه تفكر ناب اصول تولید ناب مكانیزم های اجرای تولید ناب مدل های تولید ناب رابطه بین تولید ناب و عملکرد پروپوزال رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی…

اثر شرط خلاف مقتضای ذات عقد و مبنای بطلان آن

اثر شرط خلاف مقتضای ذات عقد و مبنای بطلان آن کلمات کلیدی : مفهوم مقتضای عقد مقتضیات ذات عقد مقتضیات اطلاق عقد ملاک تمیز مقتضیات عقد شروط خلاف مقتضای عقد اقسام مخالفت شرط با مقتضای عقد اثر شرط خلاف مقتضای…

کاربردهای فناوری نانو در ماشین آلات کشاورزی

کاربردهای فناوری نانو در ماشین آلات کشاورزی فناوری نانو علوم جدید ماشین آلات کشاورزی کاربردهای فناوری نانو در ماشین آلات کشاورزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق کشاورزی…

مبانی نظری سلامت روانی

مبانی نظری سلامت روانی مبانی نظری سلامت روان پیشینه پژوهش سلامت روان مبانی نظری سلامت روانی مبانی نظری سلامت روانی در پژوهش های روانشناسی دانلود مبانی نظری سلامت روانی مبانی نظری و پیشینه سلامت روانی بررسی نظریه های سلامت روانی…

ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها پایان نامه ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پایان نامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی با…

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی پایان نامه مشاركت‌ زنان‌ ایرانی تحول مشارکت زنان در سینمای ایران شکل گیری سینمای زنان تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی نقش زنان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحریف های شناختی 26 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحریف های شناختی 26 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحریف های شناختی مبانی نظری تحریف های شناختی پیشینه تحقیق تحریف های شناختی پیشینه داخلی تحریف های شناختی پیشینه خارجی تحریف های شناختی…

پاورپوینت گردشگری در ایران و نقش گردشگري در توسعه كشورها

پاورپوینت گردشگری در ایران و نقش گردشگري در توسعه كشورها کلمات کلیدی : پاورپوینت گردشگری در ایران نقش گردشگري در توسعه كشورها پاورپوینت نقش گردشگري در توسعه كشورها تاريخچه گردشگري مفاهيم گردشگري و گردشگر اهداف گردشگري اهميت گردشگري انواع گردشگري…

مقایسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد

مقایسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد وجوب وفاء شرط باطل بطلان عقد خیار فسخ مشروط له مقتضای ذات عقد چیست؟ شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد در قانون مدنی ایران دانلود مقاله مقایسه شرط نامشروع و شرط…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *