نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

نتایج نظرسنجی نظام اخلاقی نخبگان علمی
نتایج نظرسنجی نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی
نتایج نظرسنجی عوامل مؤثر بر نظام اخلاقی نخبگان علمی
نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی در میان نخبگان علمی
توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی در میان نخبگان علمی
نظام ‌های اخلاقی دنیوی در میان نخبگان

رفتن به سایت اصلی

دانلود نتایج نظرسنجی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی

وضعیت اخلاق ورزی و توزیع نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی در میان نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

 

 

 

 

*** پرسشنامه و تمامی نتایج ضمیمه شده اند

 

 

 

 

 

چکیده:

هر جهان اجتماعی  سه لایۀ معنایی، نهادی و فردی دارد. با پیوند لایه های معنایی و فردی، طیّ فرایندهای دگرسازی، دیالکتیک بیرونی جهان اجتماعی برقرار می شود. فرد نیز سه لایۀ هویتیِ دانشی ، خواهشی   و توانشی  دارد. با پیوند نظر و عمل افراد، طیّ فرایندهای خودسازی، دیالکتیک درونی جهان اجتماعی برقرار می شود. با دیالکتیک بیرونی و درونی جهان اجتماعی، «نهادها» و «نظام‌های اخلاقی» شکل می گیرند. جهان‌های اجتماعی گوناگون بنا به هویتشان، اتّكای یكسانی بر نظم نهادی و نظم   اخلاقی ندارند. 

 

تاکنون متلائم ترین نظم اخلاقی، در جهان‌های اجتماعی دینی رخ نمود، و کارامدترین نظم نهادی به مدد علم  تجربی در جهان دنیویِ تجدد، سربرآورد. نخبگان علمی جامعۀ ما بیش از همه، از فرایندهای تربیتی علم تجربی، متأثر می شوند که انتظار می رود، آثار اخلاقی آن را بروز دهند. توزیع نظام‌های اخلاقی قدسی و دنیوی در میان نخبگان علمی کشور، نشانگر نقش علم تجربی در بازتولید جهان‌های دینی و دنیوی است. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد؛ نخبگان علمی، بیشتر در میانۀ طیف نظام‌های اخلاقی قدسی ـ دنیوی قرار می گیرند و پایبندی عملی آنها به ارزش‌های اخلاقی پایین ارزیابی می-شود و متغیرهایی چون تعلّق خانوادگی و جهان شناسی دینی همراه آن در اجتماعی شدن  اولیه و تعلق صنفی ـ  تخصصی و جهان شناسی علمی همراه آن در اجتماعی شدن ثانویه، نظام-اخلاقی آنها را توضیح می دهد.

 

 

 

مفاهیم کلیدی:

اخلاق

نظام اخلاقی

جهان اجتماعی

نخبگان علمی

جهان‌های اجتماعی دینی و دنیوی

نظام‌های اخلاقی قدسی و دنیوی

 

 

 

 

 

مقدمه و بیان مساله

    

    

– توصیف متغیرهای مستقل

4-1-1- متغیرهای فردی

جنسیت

 مجموع افراد مورد مطالعه این پژوهش 150 نفر می­باشند. در این میان3/33 درصد(50 نفر) را زنان و 7/66 درصد(100نفر) را مردان تشکیل می­دهند.  نامساوی بودن تعداد مردان و زنان تقریباً متناسب با سهم آنان در جامعه آماری است. البته در نمونه­گیری، جنسیت از متغیرهای تعیین کننده نبوده است ولی با این وجود تعداد زنان مورد مطالعه به نسبت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بالاست که دلیل آن را شاید بتوان در ضریب بازگشت پرسش­نامه­ها دید. ضریب بازگشت پرسش­نامه­های توزیع شده در میان زنان بیشتر از مردان مورد مطالعه بوده ­است. تقریباً تمامی پرسش­نامه­های توزیع شده میان زنان جمع­آوری شده است. 

سن

بررسی وضعیت سنی نشان می­دهد که حداقل سن در میان افراد مورد مطالعه 28 سال و حداکثر سن برابر با 69 سال است. «میانگین» سن آنان 7/45  سال و «میانه سنی» برابر با 45  سال و «نما یا مد» برابر با  39 سال است. برای گزارش سن افراد در قالب جدول یک­بعدی به گروه­بندی آنها پرداخته شده است. نتایج به دست آمده نشان می­دهد که 18 درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها کمتر از 35 سال سن دارند و 57 درصد از آنان  بین 36  تا 50  سال و 44 درصد از آنان در گروه 51 سال و بیشتر قرار دارند. اگر گروه اول را جوان، و گروه دوم را میانسال و گروه سوم را کهنسال بدانیم بیشتر افراد مورد مطالعه افراد میانسال می­باشند که عمدتاً پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها درآمده­اند.

معیار

حداقل

حداکثر

میانگین

میانه

مد

سن

28

69

73/45

45

39

 

 

 

 

 

هوش

1-4- معدل پاسخگویان برحسب مقاطع تحصیلی

 

دیپلم

کارشناسی

کارشناسی ارشد

دکتری

کل

میانگین

43/17

80/16

71/17

13/18

55/17

میانه

73/17

98/16

99/17

33/18

57/17

نما

16

16

18

19

38/16

 

در این پژوهش شاخص ارزشیابی هوش، میزان معدل تحصیلی افراد در مقاطع تحصیلی دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده است. اگرچه در معرف بودن معدل می­توان چند و چون کرد، ولی با توجه به اقتضائات عملی ما، تاحدود زیادی می­توان به آن اعتماد کرد. شایسته یادآوری است که افراد مورد مطالعه در موارد بسیاری به سختی حاضر به پاسخ به این پرسش بوده­اند و بر آن بوده­اند که معدل هرفرد یک امر شخصی و خصوصی است. به هرترتیب میانگین معدل افراد مورد مطالعه درمقطع دیپلم43/17 و در مقطع کارشناسی 80/16و در مقطع کارشناسی ارشد 71/17 و در مقطع دکتری 13/18 و در مجموع میانگین کل در تمامی مقاطع 55/17گزارش شده است. که پایین­ترین معدل مربوط به مقطع کارشناسی و بالاترین آن مربوط به مقطع دکتری است. برای گروه­بندی افراد براساس معدل، به دلایل زیر معدل مقطع دیپلم را معیار قرار دادیم. معدل دیپلم به معدل کل، نزدیک­تر بود و بیشتر افراد، معدل دیپلم خود را گزارش کرده ­بودند و میزان بی­پاسخ­ها کمتر از سایر مقاطع بوده است. همچنین تنوع سیستم معدل­دهی در دو مقطع ارشد و دکتری و دشواری تبدیل آنها به یکدیگر نیز مزید بر علت بود. برای گزارش معدل دیپلم افراد در قالب جدول یک­بعدی به گروه­بندی آنها پرداخته شده است.  نتایج به دست آمده نشان می­دهد که حداقل معدل دیپلم در میان افراد مورد مطالعه 12 و حداکثرآن 20 است. «میانگین» آن 43/17و «میانه» آن 73/17و «نما یا مد» آن 16 است. معدل دیپلم 22 درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بین 12 تا 16 است و معدل دیپلم 2/43 درصد از آنان  بین 1/16 تا 18و معدل دیپلم 7/34 درصد از آنان بین 1/ 18 تا 20 است. بدین­ترتیب افراد مورد مطالعه در سه گروه هوشی پایین، متوسط و بالا دسته­بندی شده­اند.(جدول2-4)

4)تخیل

میزان برخورداری فرد از «قوۀ تخیل» به معنی توانایی قرار دادن خود به جای دیگران و شناخت تنگناها و محدودیت­های آنها در واقع نشانگر «توان همدلی» فرد محسوب می­شود. پرسش­های شماره 14 و 15 پرسش­نامه بدین منظور طراحی شده بود که در یکی پاسخگو می­بایست در طول 3 دقیقه کاربردهایی را که برای «آجر» به ذهنش می­رسید نام می­برد و در دیگری پاسخگو خود را به جای یک «زن مطلقه» می­گذاشت و تعداد مشکلاتی که می­توانست برای او حدس بزند نام می­برد. برای گزارش این متغیر، آن را به پنج گروه خیلی ­پایین، پایین، متوسط،  بالا و خیلی بالا تقسیم می­کنیم. نتایج به دست آمده نشان می­دهد که 3/17 درصد افراد از قوه تخیل خیلی­پایینی برخوردارند و 26 درصد از آنان قوۀ تخیل­ پایینی­دارند و 3/17 درصد از آنان دارای قوه تخیل متوسطی هستند. 3/19 درصد آنها از قوه تخیل بالایی برخوردارند و تنها 4 درصد از آنان قوۀ تخیل­خیلی بالایی­دارند. (جدول2-4)

5) خلق­وخو[طبع]

خلق و خو آن دسته از صفات زیستی ـ روانی افراد است که از بدو تولد به همراه آنهاست و به میزان کمی از تجربه­های بعدی آنها در محیط­های فرهنگی و اجتماعی تأثیر می­پذیرد. با توجه به نزدیکی ماهوی این قبیل صفات با اخلاقیات، چگونگی آنها می­تواند بستر مهمی برای شکل­گیری یا عدم شکل­گیری اخلاقیات درفرد باشد. یا حداقل چگونگی این صفات در فرد می­تواند شکل­گیری اخلاقیات در فرد را تسهیل یا دشوار سازد. عمدتاً یک گونه­شناسی سه­گانه از این صفات وجود دارد که یک نوع آن را برای شکل­گیری اخلاقیات مساعدتر می­بینند. همین دسته از خلقیات را در میان افراد مورد مطالعه حضور و غیاب می­کنیم. برای توصیف این متغیر در یک جدول یک­بعدی، آن را گروه­بندی کردیم. نتایج به دست آمده  نشان می­دهد 4 درصد افراد مورد مطالعه وجود این نوع خلقیات را در خود خیلی پایین، 26 درصد آنها پایین و 7/26 درصد در حد متوسط و 7/22 در حدبالا و 7/10 آنها در حد خیلی بالا گزارش نمودند. (جدول2-4)

 

ویژگی

جنس

سن

هوش

تخیل

خلق و خو

مردان

زنان

28- 35

36-50

51-70

پایین

متوسط

بالا

خیلی

پایین

 

پایین

 

متوسط

 

بالا

خیلی

 بالا

خیلی

پایین

پایین

متوسط

بالا

خیلی

 بالا

تعداد

100

50

27

57

44

26

51

41

26

39

26

29

6

6

39

40

34

16

درصد

7/66

3/33

1/21

5/44

4/34

22

2/43

7/34

6/20

31

6/20

23

8/4

4

9/28

6/29

2/25

9/11

 

 

2-4-  توزیع پاسخگویان برحسب ویژگی­های فردی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست

عوامل جامعه شناختی مؤثر بر نظام اخلاقی نخبگان علمی

1-1- طرح مسئله و بیان پرسش های پژوهش 3

1-2- اهداف پژوهش 7

1-3- ضرورت و اهمیت موضوع 8

1-4-پیشینه پژوهش 9

 

4-1- توصیف متغیرهای مستقل 218

4-1-1- متغیرهای فردی 218

4-1-2-  متغیرهای خانوادگی 221

4-1-2-1-  جایگاه خانواده فرد در جهان اجتماعی دینی 221

4-1-2-2 – میزان ارتباط خانواده فرد با جهان اجتماعی دنیوی 224

4-1-2-3- میزان اثر پذیری فرد از خانواده 227

4-1-3-  متغیرهای مربوط به نهاد علم و دانشگاه 228

4-1-3-1- میزان و نوع مشارکت فرد در نهاد علم و دانشگاه 228

4-1-3-3- میزان اثرپذیری از نهاد علم و دانشگاه 237

4-2-  توصیف متغیرهای وابسته 239

4-2-1- نظام اخلاقی: «اخلاق نظری» 239

4-2-1-1-نظام‌های اخلاقی پنجگانه 239

4-2-1-2- نظام‌های اخلاقی قدسی و دنیوی 242

4-2-1– 3-پایبندی اخلاقی: اخلاق عملی 243

4-3- فرضیات تحقیق 244

4-3-1- رابطه ویژگی های زیستی ـ روانی و نوع نظام اخلاقی افراد 244

4-3-2- رابطۀ دسترسی خانواده ها به جهان اجتماعی دینی و نوع نظام اخلاقی افراد 247

4-3-3- رابطۀ دسترسی خانواده ها به جهان اجتماعی دنیوی و نوع نظام اخلاقی افراد 253

4-3-4- رابطۀ دسترسی افراد به جهان اجتماعی دنیوی و نوع نظام اخلاقی آنها 256

4-3-5- رابطۀ دسترسی افراد به جهان اجتماعی دینی و نوع نظام اخلاقی آنها 259

4-3-6- رابطۀ اثرپذیری افراد از نهاد علم و دانشگاه و نوع نظام اخلاقی آنها 261

4-3-7- رابطۀ میزان دسترسی خانواده به جهان اجتماعی دینی و اثرپذیری از مشارکت در نهاد علم 264

 

5-1-جمعبندی 267

5-5-1- توصیف ویژگی های جمعیت نمونه 270

5-5-2- آزمون فرضیات 275

5-2- نتیجه گیری 280

5-3- پیشنهادات 288

5-4- محدودیت های پژوهش 292

فصل ششم/ضمائم 293

6-1- فهرست منابع 293

6-2-  پرسشنامه پژوهش 299

 

 

 

فهرست جداول

1-4- معدل پاسخگویان برحسب مقاطع تحصیلی 219

2-4-  توزیع پاسخگویان برحسب ویژگیهای فردی 220

3-4-  توزیع پاسخگویان برحسب ویژگیهای خانوادگی 224

3-4-  ادامه جدول توزیع پاسخگویان برحسب ویژگیهای خانوادگی

4-4-  توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات والدین 225

5-4- توزیع پاسخگویان برحسب شغل والدین 225

6-4- توزیع پاسخگویان برحسب محل سکونت خانواده 226

7-4-  توزیع پاسخگویان برحسب تعامل خانواده با جهان دنیوی 227

8-4- توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق خانوادگی 228

9-4- توزیع پاسخگویان برحسب عرصه فعالیت علمی 229

10-4-  توزیع پاسخگویان برحسب نوع و میزان مشارکت آنها در نهاد علم و دانشگاه 233

10-4- ادامه جدول توزیع پاسخگویان برحسب نوع و میزان مشارکت آنها در نهاد علم و دانشگاه

10–4 ادامه جدول توزیع پاسخگویان برحسب نوع و میزان مشارکت آنها در نهاد علم و دانشگاه 233

11- 4- توزیع پاسخگویان برحسب محل تحصیلات دانشگاهی 234

12-4- توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعامل با جهان اجتماعی دینی از دالان نهاد علم و دانشگاه 236

13-4 – توزیع پاسخگویان برحسب شیوههای کسب شناختهای دینی 236

14-4-  توزیع پاسخگویان برحسب پنداشت از علم تجربی 237

15-4- توزیع پاسخگویان برحسب  میزان اثر پذیری از نهاد علم و دانشگاه 239

16-4- توزیع پاسخگویان برحسب دلایل و انگیزههای اخلاقی پنجگانه 242

17-4- توزیع پاسخگویان برحسب شاخص نظام اخلاقی قدسی ـ دنیوی 243

18-4- توزیع پاسخگویان برحسب پایبندی عملی به ارزش‌های اخلاقی 244

19-4- رابطۀ دینداری والدین و شاخص نظام اخلاقی دنیوی ـ قدسی 247

20-4- رابطۀ روابط خویشاوندی و شاخص نظام اخلاقی دنیوی ـ قدسی 248

21-4- رابطۀ حجم خانواده و شاخص نظام اخلاقی دنیوی ـ قدسی 249

22-4- رابطۀ انسجام خانواده و شاخص نظام اخلاقی دنیوی ـ قدسی 250

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی 80 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی 80 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سلامت روان تاریخچه سلامت روانی پیشینه خارجی سلامت روانی پیشینه نظری سلامت روان پیشینه پژوهش سلامت روان پیشینه پژوهشی سلامت روان پیشینه خارجی سلامت روان پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصاد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصاد مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی ادبیات و مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصادی دانلود پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصادی دانلود مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی فصل دوم پایان…

همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس با بررسی جنبه های روابط کشورها

همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس با بررسی جنبه های روابط کشورها منطقه‌گرایی خاورمیانه همگرایی منطقه ای در خلیج فارس همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس نقش ایران در همگرایی منطقه ای در خلیج فارس دانلود…

مبانی نظری بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

مبانی نظری بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری رضایت مشتری ارزش ویژه برند وفاداری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه ارزش ویژه…

جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی (نوشته فرل هدی)

جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی (نوشته فرل هدی) جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی نوشته فرل هدی رفتن به سایت اصلی جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی (نوشته فرل هدی) طبق کلاس های خانم دکتر آقابابایی 21 صفحه  pdf دست نویس دانشجو از جلسات کلاس مناسب…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه پیشرفت مبانی نظری انگیزه پیشرفت پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت پیشینه داخلی انگیزه پیشرفت پیشینه خارجی انگیزه پیشرفت پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت پیشینه نظری انگیزه پیشرفت…

تاثیر تعامل عاطفی در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان منطقه 2 تهران

تاثیر تعامل عاطفی در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان منطقه 2 تهران منطقه 2 تهران تعامل عاطفی پیشرفت تحصیلی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه تاثیر تعامل عاطفی در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان…

پاورپوینت تفویض اختیار و عدم تمرکز

پاورپوینت تفویض اختیار و عدم تمرکز پاورپوینت تفویض اختیار وعدم تمرکز مفهــوم تمــرکــز انواع تمرکز و عدم تمرکز پیامدهای درجه تمرکز در سازمان مفهوم اختیار تفویض اختیار ارکان تفویض اختیار اصول حاکم در تفویض اختیار فرایند تفویض اختیار انواع اختیار…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی مبانی نظری محافظه کاری پیشینه تحقیق محافظه کاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری دانلود مبانی نظری محافظه کاری مبانی نظری گزارشگری مالی پیشینه تحقیق گزارشگری مالی مبانی نظری…

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان اموزش پرورش پایان نامه…

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : برند و قصد خرید مبانی نظری قصد خرید قصد خرید مصرف کننده عوامل موثر بر قصد خرید قصد خرید کالاهای تقلبی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات…

تشریح نحوه شبیه سازی ترانسفورماتور

تشریح نحوه شبیه سازی ترانسفورماتور ترانسفورماتور مدلسازی ترانسفورماتور مدلسازی ترانسفورماتور ایده آل مدل سازی ترانسفورمر با اثر اشباع روشهای مختلف اشباع ترانسفورماتور شبیه سازی ترانسفورماتور شبیه سازی ترانسفورماتور پنج ستونی تشریح نحوه شبیه سازی ترانسفورماتور رفتن به سایت اصلی دانلود…

استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی

استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی منابع انسانی ارزیابی عملکرد منابع انسانی مدیریت عملکرد ارزیابی عملکرد ارزیابی متوازن مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی رفتن به…

چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای

چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای شورای امنیت انرزی هسته ای سیاست خارجی دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی چالشهای ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم سیاسی…

پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان

پروپوزال ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان رضایت مشتری رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان پروپوزال عوامل موثر…

پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی

پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی کلمات کلیدی : پایان نامه تاب آوری پایان نامه احساس تنهایی پایان نامه در مورد تاب آوری پایان نامه با موضوع تاب آوری دانلود پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی پایان نامه…

كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره

كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره دانلود مقاله كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم دانلود مقالات ژنتیك دانلود مقالات ترجمه شده الگوریتم ژنتیک پارتو الگوریتم ژنتیک ساده راه حل های بهینه…

گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو با عنوان انتقال قدرت

گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو با عنوان انتقال قدرت کولیس میکرومتر سرسیلندر استانداردهای روغن ماشین دانلود گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو با عنوان انتقال قدرت خرید گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو انجام گزارش کار آموزی رشته مکانیک…

بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز

بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز عزت نفس دانش‌آموزان دختران دبیرستانی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستانی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی تاثیر عزت نفس بر…

پاورپوینت فصل چهاردهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل صنعت (ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل چهاردهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل صنعت (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع تجزیه…

بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی

بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی نیروی انسانی ترکیب نیروی انسانی روند تولید نیروی انسانی دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان نامه ترکیب نیروی انسانی بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان…

پرسشنامه استاندارد سبک های دلبستگی کولینز و رید

پرسشنامه استاندارد سبک های دلبستگی کولینز و رید کلمات کلیدی : پرسشنامه دلبستگی پرسشنامه سبک های دلبستگی پرسشنامه سبک های دلبستگی کودکان پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان دانلود پرسشنامه سبک های دلبستگی پرسشنامه سبکهای دلبستگی کولینز پرسشنامه سبک دلبستگي بزرگسال…

پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN علل خرابی سدهای خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هیات مدیره 56 صفحه

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هیات مدیره 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هیات مدیره پیشینه تحقیق هیات مدیره پیشینه داخلی هیات مدیره پیشینه خارجی هیات مدیره پیشینه پژوهش هیات مدیره فصل دوم پایان نامه هیات مدیره…

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش 89 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش 89 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه زیرساختهای مدیریت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *