مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان

مبانی نظری پاداش در سازمان
مبانی نظری پرداخت پاداش در سازمان
مبانی نظری روشهای پرداخت پاداش در سازمان
مبانی نظری مبانی نظری شیوه پرداخت پاداش
مبانی نظری شیوه پرداخت پاداش در سازمان
مبانی نظری شیوه های پاداش دهی در ایران
پیشینه تحقیق پاداش در سازمان
پیشینه داخلی پاداش در سازمان
پیشینه خارجی پاداش در سازمان
پیشینه پژوهش پاداش در سازمان

رفتن به سایت اصلی

«پاداش‌ها» سوخت و راهنماي اصلي انگيزش هستند. آنها سبب يا خالق انگيزه نيستند بلكه نقش آنها پشتيباني از انگيزه اصلي و قرار دادن آن در جهت درست براي تسهيل اجراي استراتژي است. پاداش‌هاي نامناسب موجب بي‌انگيزگي حتي در افرادي با كارآيي خوب مي شود. (Lawrence. G.HREBINIAK, 2005; 187-192)

 

 

بررسي كارآيي شيوه هاي پاداش دهي براي انگيزش بيشتر حائز اهميت است. چرا كه اگر از ابزار «پاداش» بدرستي استفاده نشود و افراد و گروه هاي كاري پاداشي نادرست دریافت کنند و به جای آنکه برای انجام دادن كار‌هاي نادرست تنبیه شوند یعنی با آنکه رفتار و عملكردهايي كه در تناقض يا مضر به نتايج اجرايي مورد انتظار هستند، انجام داده اند باز هم پاداش بگيرند، آنگاه اجراي استراتژي و در نتيجه مديريت استراتژيك لطمه خواهد ديد. زيرا پاداش‌هاي مناسب و خوب به اهداف استراتژيك يا اهداف كوتاه مدت كه از استراتژي كلان مشتق شده‌، گره خورده اند.

 

 

 

بسیاری از صاحبنظران علوم اداری و مدیریت بر این باورند که نخستین و نهایی ترین هدف افراد از پذیرش شغل برخورداری مادی و دریافت حقوق و دستمزد است. از طرفی اگر منابع انسانی را برجسته ترین ابزار دستیابی به هدفهای مدیریت بدانیم به سهولت در می یابیم که امر پرداخت حقوق و دستمزد جایگاهی بس حساس در قلمرو مدیریت دارد. شمار فراوانی از اعتصابات کارگری و حتی کارمندی، کم کاریها، عدم انگیزش و نارضایتی های شغلی، موارد ترک خدمت و …. زاییده بی توجهی به انگیزه های مادی و نابرابریهای پرداخت، کمبود مقررات و روشهای منظم، منطقی و منصفانه حقوق و دستمزد و پاداش است.( بووی، 1378؛ 18)

 

یکی از مهمترین وظایف مدیران منابع انسانی طراحی و اجرای سیستمهای پاداش و جبران خدمات است. منظور از واژه جبران خدمات اشاره به تمام پاداشهای درونی و بیرونی سازمان است که کارکنان درمقابل همکاری با سازمان دریافت می دارند.

 

 

طراحی سیستمهای پرداخت به منظور دستیابی به چند هدف است که مهمترین آنها عبارتست از ارائه حقوق و پاداش منصفانه و مناسب به تمام کارکنان. علاوه بر این ضمن ایجاد درآمد برای کارکنان باید شرایطی فراهم آورد تا سازمان به طور رقابتی در بازار فعالیت کند. مقوله اخیر حائز اهمیت است بخصوص با توجه به این حقیقت که بسیاری از سازمانها بیش از 50 درصد هزینه شان مستقیماً اختصاص به حقوق و مزایای کارکنان دارد. 
 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم؛ مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین    17
2-1- مقدمه    18
2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی    18
2-2-1- هدفهای اجتماعی    18
2-2-2- هدفهای سازمانی    18
2-2-3- هدفهای عملیاتی    19
2-2-4- هدفهای فردی    19
2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    19
2-4- رابطه پاداش و انگیزش    20
2-5- تعريف انگيزش    22
2-6- نشانه‌هاي انگيزش    23
2-7- نظريات انگيزشي    23
2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي    23
2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي    28
2-8- انواع پاداش    33
2-8-1- پول    33
2-8-2- مزایا    34
2-8-3- مزایای غیرنقدی    34
2-8-4- پاداش درونی    34
2-8-5- پاداش بیرونی    35
2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    36
2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش    37
2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد    37
2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    38
2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    40
2-9-6- فرایند مبادله    43
2-10- مبانی اعطای پاداش    44
2-10-1- عضویت در سازمان    44
2-10-2- حضور در سازمان    45
2-10-3- عملکرد    45
2-10-4- ارشدیت    46
2-10-5- تخصص    46
2-10-6- دشواری کار    46
2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری    46
2-11- سیستمهای پاداش    47
2-11-1- محرمانه بودن پرداخت    47
2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی    48
2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    48
2-12- مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-1- اهداف مدیریت پاداش    49
2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    51
2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    52
2-13-1- اهمیت    52
2-13-2- انعطاف    53
2-13-3- فراوانی(دفعات)    53
2-13-4- آشکاری    53
2-13-5- توزیع منصفانه    54
2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    55
2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    55
2-14-2- چرخه معيوب    56
2-15- سیستمهای مشوق    57
2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    58
2-16-1- روشهای سنتی    58
2-16-2- روش های تعدیل شده    61
2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    62
2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    63
2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    68
2-19- خلاصه فصل    69

 

منابع تحقیق   

 

    

 

 

 

فهرست جدول ها
جدول 2-1- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    39
جدول 2-2- شیوه های پاداش دهی در ایران    62
جدول 2-3- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    63
جدول 2-4- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    66
جدول 2-5- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    67
 

 

فهرست شکلها و نمودارها
شکل2-1- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    20
شکل2-2- مقايسه تئوري‌هاي محتوايي انگيزش    28
شکل2-3- فرآیند ذهنی نظریه برابری    30
شکل 2-4- مدل پورتر و لاولر    41
شکل2-5- مدل مدیریت پاداش کارکنان    51
شکل 2-6-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    52
شکل2-7- چرخه معيوب عدم توجه به منافع مدير    57
شکل2-8- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    65
 

 

مفهوم آفات بومی و قرنطینه‌ای و چگونگی كار نظارت و مراقبت بر وضعیت آفات

مفهوم آفات بومی و قرنطینه‌ای و چگونگی كار نظارت و مراقبت بر وضعیت آفات آفات گیاهی قرنطینه نباتی قرنطینه داخلی قرنطینه نباتی در ایران جمع آوری آفات منطقه چگونگی صدور گواهی بهداشت نباتی مفهوم آفات بومی و قرنطینه‌ای و چگونگی…

گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان سیستمهای تلویزیون

گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان سیستمهای تلویزیون دانلود گزارش کارآموزی سیستمهای تلویزیون دانلود گزارش کارآموزی سیستمهای تلویزیون دانلود گزارش کارآموزی مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان سیستمهای تلویزیون  …

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی پایان نامه در مورد کارآفرینی روحیه کارآفرینی سازمانی نظریه های کارآفرینی نظریه های کارآفرینی سازمانی تئوری…

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) دانلود پاورپوینت ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSP M) تعریف ماتریس برنامه ربزی استراتژیک کمی ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی (QSPM) مراحل پیاده سازی ماتریس برنامه ریزی استراتژیك كمی) (QSPM محدودیتهای QSPM رفتن…

سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM پایان‌نامه ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی عملکرد سازمان…

مبانی نظری طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

مبانی نظری طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری تاثیر طراحی پلان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر سازنده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر سازنده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر سازنده مبانی نظری تفکر سازنده پیشینه تحقیق تفکر سازنده پیشینه داخلی تفکر سازنده پیشینه خارجی تفکر سازنده پیشینه پژوهش تفکر سازنده پیشینه نظری تفکر سازنده…

آزمون جور کردن کارتهای ویسکانسین WCST

آزمون جور کردن کارتهای ویسکانسین WCST کلمات کلیدی : تفسیر آزمون ویسکانسین کاربرد آزمون ویسکانسین دانلود آزمون ویسکانسین شرح آزمون ویسکانسین آزمون کارتهای ویسکانسین خرید آزمون ویسکانسین دانلود آزمون کارتهای ویسکانسین تفسیر آزمون کارتهای ویسکانسین نحوه ی اجرای آزمون ویسکانسین…

پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر

پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر مفهوم و هدف تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر انواع هزینه های تولید مفروضات تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر آنالیز…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انحراف در تسهیلات بانکی مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه داخلی انحراف در تسهیلات بانکی…

پرسشنامه حل مسئله کسیدی و لانگ با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه حل مسئله کسیدی و لانگ با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه حل مسئله اجتماعی پرسشنامه حل مسئله کودکان دانلود پرسشنامه حل مسئله پرسشنامه مهارت حل مسئله پرسشنامه حل مسئله نوجوانان پرسشنامه سبک های حل مسئله…

شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک

شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین پیاده سازی زنجیره تامین چابک پایان نامه زنجیره تامین چابک مدل های زنجیره تامین چابک ارزیابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک مطلوب و نامطلوب 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ریسک مطلوب و نامطلوب 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ریسک مطلوب و نامطلوب مبانی نظری ریسک مطلوب و نامطلوب پیشینه تحقیق ریسک مطلوب و نامطلوب پیشینه داخلی ریسک مطلوب و نامطلوب…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری 44 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه روشهای اندازه گیری پایداری مبانی نظری روشهای اندازه گیری پایداری پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری پیشینه پژوهش روشهای اندازه گیری پایداری…

فرزند خواندگی

فرزند خواندگی فرزندخواندگى فرزند صلبى فرزند حكمى یا ظاهرى فرزندخوانده پدرخوانده مادرخوانده تاسیس حقوقى دعى ادعیاء دانلود مقاله حقوق با عنوان فرزند خواندگی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه…

بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها

بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها حقوق خصوصی مسئولیت مدنی شخصیت حقوقی مسئولیت مدیران شركتهای مدنی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانلود پایان نامه…

بررسی و مطالعه عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی در ایران پس از انقلاب اسلامی تا کنون

بررسی و مطالعه عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی در ایران پس از انقلاب اسلامی تا کنون قانون گریزی شهروند قانون مدار عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی دانلود مقاله بررسی و مطالعه عوامل اجتماعی موثر بر قانون گریزی در…

تحلیل پوششی داده ها

تحلیل پوششی داده ها دانلود مقاله DEA تحلیل داده ها مدل برنامه ریزی ریاضی دانلود مقاله تحلیل پوششی داده ها ارزیابی کارایی واحد های تصمیم گیرنده دانلود مقالات رشته مدیریت DEA چیست دانلود مقالات مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود…

رژیم حقوقی تنگه هرمز و بررسی آن از نگاه کنوانسیون 1982 حقوق دریاها

رژیم حقوقی تنگه هرمز و بررسی آن از نگاه کنوانسیون 1982 حقوق دریاها رژیم حقوقی تنگه هرمز تنگه هرمز از نگاه كنوانسیون 1982 تنگه هرمز از نگاه كنوانسیون سوم حقوق دریاها رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیونهای بین المللی…

مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی و روانشناختی

مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی و روانشناختی کلمات کلیدی : تبیین مفهوم مسئولیت پایان نامه مسئولیت پذیری نظریه های مسئولیت پذیری تبیین مفهوم مسئولیت پذیری مسئولیت پذیری از منظر اسلام مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی مسئولیت پذیری از…

جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر محمدی

جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر محمدی جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر محمدی رفتن به سایت اصلی جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر محمدی بر اساس کتاب رابرت بارون فایل اول : مرور سریع شب امتحان و بیان موضوعات کتاب دسته بندی مطالب در قالب…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی چارچوب نظری مدل های هوش اخلاقی مبانی نظری مدل های هوش اخلاقی پیشینه تحقیق مدل های…

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی

اصول اخلاق حرفه ای از منظر نهج البلاغه و بررسی مصادیق قدرت برتر اخلاقی قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی…

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار آموزش مهارتهای زندگی مهارت زندگی مدیریت استرس کنترل استرس ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی در…

بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *