مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری
تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
مبانی نظری در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.این فایل در واقع هفدهمین مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که باز بصورت منحصر به فرد در سایت فایلینا قرار گرفت

 

 

 

 

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری :

 

تعریف دقیق مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یك عبارت نوین در اواسط دهه 1990 رواج یافت. اگرچه  سی آر ام به عنوان یكی از مهمترین مباحث تجارت الكترونیك است، اما هیچ تعریف مشترك و واضحی از آن وجود ندارد.

 

 

 

بعضی از تعاریف  سی آر ام از زبان متخصصان و تحلیلگران به شرح زیر می باشد:كودول  در سال 1998،  سی آر ام را تحت عنوان تركیب فرآیندها و تكنولوژی های كاری در مورد مشتری تعریف می كند. كالا كَُوتا و رابینسون  در سال 2000، سی آر ام را به عنوان یكپارچگی استراتژی های فروش، بازاریابی و خدمات معرفی نموده و آن را عاملی برای جلوگیری از ایجاد دید تك بعدی درباره مشتریان می دانند و به نقش یكپارچگی فرآیندها و دپارتمان های مختلف در اجرای  سی آر ام با هدف افزایش خدمات به مشتری، اشاره دارند(نگای  ، 2005، 582). 

 

 

دودس  در سال 2001، بیان می دارد كه  سی آر ام درباره ارایه خدمات بهتر به مشتریان در همه سطوح سازمانی است. سویفدر ، در سال 2001، سی آر ام را به عنوان رویكرد سازمانی برای فهم و تأثیر رفتار مشتری در ارتباطات وی با سازمان، به منظور بهبود در جذب، حفظ، وفاداری و سودآوری مشتری تعریف كرده است. شت و پارواتیار  در سال 2001، سی آر ام را به عنوان «استراتژی جامع و فرآیند جذب، حفظ و مشاركت با مشتری كه شامل یكپارچگی بخش های بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و زنجیره تأمین سازمان برای دستیابی به كارآیی بیشتر و مؤثر در ارایه ارزش به مشتری است» تعریف كرده اند(نگای ، 2005، 583). آرم استرانگ  در سال 2004، سی آر ام را به این صورت توصیف می كند: «فرآیند كلی ایجاد و نگهداری رابطه با مشتریان سودآور از طریق ارایه ارزش بیشتر به مشتریان و جلب رضایت بیشتر آنان. »(پاین  ، 2004، 527)

 

 

 

 

 

عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یك ضرورت استراتژیك برای تمامی سازمان ها می باشد. چرا كه اجرای مؤثر آن می تواند سبب افزایش رضایت مشتری، وفاداری و جذب آنها و در نتیجه فروش بیشتر و تكرار خرید گردد) پاپاسولومو ، 2002، 62). بعضی از سازمان ها در اجرای آن مشكل دارند چرا كه نگرش آنها به این مقوله صرفاً تكنولوژیكی است. یعنی استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری را با تكنولوژی سی آر ام یكی می دانند، در حالی كه سی آر ام یك مسئله تكنولوژیكی نیست بلكه مسئله ای كاری است كه ابزار تكنولوژی اطلاعات باید به آن اختصاص داده شود، طراحی شود و با عملیات ها و استراتژی های كاری هماهنگ شود)نگای ، 2005، 584 ).

 

 

 

نرخ شكست پروژه های سی آر ام بیش از شصت و پنج درصد می باشد. پر واضح است كه توقف یا  شكست این پروژه ها اغلب در نتیجه عدم فهم این مطلب است كه برای اجرای سی آر ام چه فعالیت هایی لازم است(آبلا و دیگران  ، 2004، 603). سیگالا در سال 2005، عدم وجود چارچوبی برای اجرای مؤثر مدیریت ارتباط با مشتری را باعث به وجود آمدن چنین شكست هایی می داند (نگای ، 2005، 584). مدیریت ارتباط با مشتری معانی و مفاهیم مختلفی را به ذهن افراد مختلف متبادر می کند. علیرغم اینکه مفهوم ارتباط با مشتری در ظاهر ساده و واضح به نظر می رسد اما برسر تعریف آن توافق کمی وجود  دارد. به عنوان مثال زابلالیش، چهل تعریف متمایز از مدیریت ارتباط با مشتری را در ادبیات مشخص نموده است(ایساکسون ، 2005). لوین مدیریت ارتباط با مشتری را استفاده از اطلاعات و دانش مربوط به مشتری به منظور تحویل کالا و خدمات به مشتری می داند(بال ، 2003 ).

 

 

 

 

 تامسون در سال 2002، سی آر ام را یک فرهنگ و فلسفه کاری مشتری محور بیان می کند که به طور مؤثرتری فرآیندهای سرویس دهی، فروش و بازاریابی را پشتیبانی می کند. کین کید در سال 2003، سی آر ام را به عنوان کاربرد استراتژیک اطلاعات، فرآیند، تکنولوژی اطلاعات و افراد برای مدیریت رابطه مشتری با سازمان بیان نموده است. او همچنین مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان فلسفه تجاری با منفعت در بخش های شناسایی شده موجود و مشتری احتمالی تعریف می کند “سی آر ام فرآیند ارتقاء یافته تکنولوژی اطلاعات است که صلاحیت مختلف هر مشتری ها را شناسایی نموده و توسعه و ادغام می کند و بر آن تأکید می کند به این قصد که ارزش برتر برای مشتری ارایه دهد” (ویکستروم، 2003). سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری روابط بین سازمان با مشتریان، شرکای تجاری، تأمین کنندگان، کارکنان و سایر سازمان ها را تسهیل می کنند. بر این اساس هدف از این رویکرد درک اهمیت فعالیت های مردم گرا در جهت شناخت بهتر از آنها و برقراری ارتباط مثمرثمر تر با آنهاست(ایساکسون ، 2005). 

 

 

همانطور كه قبلاٌ هم اشاره شد، مشتریان بهترین دارائی یك سازمان هستند وتعداد روبه افزایش سازمان ها، اهمیت مشتری محور شدن را در دنیای رقابتی امروز نشان می دهد. همچنین سازمان ها باید دانایی درباره مشتریان، محصولات و خدمات را به صورت درون سازمانی (وظایف مختلف سازمان) و به صورت بیرونی (نقاط تماس با مشتریان) ایجاد كنند. بنابراین، مدیران سازمان به سمت آگاهی یافتن نسبت به فاكتورهای مهم موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان خود كشیده می شوند (گرینبرگ ، 2002). گامسون در سال 2002، سی آر ام را به عنوان یك قاعده ضروری برای سازمان هایی كه نیازمند توسعه و پیشرفت بیشتری است، قلمداد می كند و در این زمینه، شناسایی ابعاد كلیدی  سی آر ام را بسیار مهم می داند (پاین ، 2004،  527). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)    

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق    3
2-1 مقدمه    3مدیریت ارتباط با مشتری
2-1-1) مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری11
2-1 -2) چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری14
2-1-3)  عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری16
2 – 1- 4 ) مفهوم مشتری و رضایت مندی مشتریان 20
2 – 1- 5 ) فرآیند کلی مدیریت امور مشتریان 21     
2 – 1- 6 ) اهداف مدیریت ارتباط با مشتری23
202 – 1 – 7 ) ابعاد وعناصر  سی آر ام30
2 – 1- 8 ) فرآیند پیاده سازی  سی آر ام  31
2  -1 – 9 ) مراحل ارایه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری32
2 – 1- 10 ) عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی  سی آر ام 34
2 – 1- 11 )چالش های اجرایی سی آر ام 34
2- 1- 12 ) تکنولوژی سی آر ام  و الگوهای های عملکردی 35 
2-1- 13 ) الگوهای سی آر ام  37
 

پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری

 

منابع
 

 

ارزیابی ارتباط سبکهای رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمان

ارزیابی ارتباط سبکهای رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمان رضایت شغلی معلمان سبکهای رهبری مدیران سبک‌های رهبری نظریه لیکرت سبک‌های رهبری لیکرت در مدارس رابطه بین سبک‌های رهبری با رضایت شغلی رابطه بین سبک‌های رهبری مدیران مدارس با رضایت شغلی…

پرسشنامه سازگاری تحصیلی دانشجویان با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه سازگاری تحصیلی دانشجویان با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سازگاری تحصیلی پرسشنامه سازگاری تحصیلی دانشجویان پرسشنامه سازگاری تحصیلی دانشجو با محیط دانشگاه پرسشنامه سازگاری تحصیلی دانشجو با رشته تحصیلی پرسشنامه سازگاری تحصیلی دانشجو با محیط…

پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای هدف

پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای هدف پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع هزینه یابی بر مبنای هدف پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت…

پروپوزال بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان

پروپوزال بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان سازگاری فرزندان با والدین سازگاری والدین و فرزندان پروپوزال تعارض زناشویی پروپوزال در مورد تعارض زناشویی رابطه تعارضات زناشویی با سلامت روان تعارض زناشویی و رابطه والد و کودک رابطه تعارضات زناشویی…

پاورپوینت چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم

پاورپوینت چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم پاورپوینت چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم پاورپوینت رفتارهای فروشنده موفق تحقیق چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم تكات مهم در فروشندگي يك فروشنده خوب چه مشخصاتي…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رهبری تحول گرا

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رهبری تحول گرا کلمات کلیدی : مبانی نظری رهبری تحول گرا پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا پیشینه داخلی رهبری تحول گرا پیشینه خارجی رهبری تحول گرا پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا پیشینه نظری رهبری تحول گرا…

ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC

ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc…

چالشها و موانع استقرار مدیریت دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران

چالشها و موانع استقرار مدیریت دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران استقرار مدیریت دانش در ارتش پیاده سازی مدیریت دانش در آجا پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح چالشهای استقرار مدیریت دانش در…

پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات

پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات دانلود رایگان پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات پاورپوینت مفاهيم پايه فناوری اطلاعات مفاهيم پايه فناوری اطلاعات زمينه هاي مرتبط با فناوري اطلاعات مؤلفه هاي فناوري اطلاعات تعريف فنّاوري تعريف اطلاعات مفهوم فناوري اطلاعات تعريف جامع…

پروپوزال مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین

پروپوزال مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی های زنجیره تامین…

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد بانک قوامین

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد بانک قوامین ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک قوامین شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) مقاله ارزیابی عملکرد بانک…

معرفی کامل و جامع سازمان الف

معرفی کامل و جامع سازمان الف تشكیلات ستاد مركزی سازمان الف بررسی های جمعیت شناسی سازمان الف ویژگی ها و مشخصات بیانیه رسالت تكنیك ها و فن آوری های سازمان الف یانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف بیانیه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج مبانی نظری فریضه حج دانلود مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات نظری فریضه حج فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات و مبانی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هوش اخلاقی کارکنان

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هوش اخلاقی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی کارکنان مبانی نظری هوش اخلاقی کارکنان پیشینه تحقیق هوش اخلاقی کارکنان پیشینه داخلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 2 مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل دوم پایان نامه رضایت…

پروپوزال نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک

پروپوزال نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال اثربخشی بانک فرایندهای مدیریت دانش تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد بانک پیاده سازی مدیریت دانش در بانک استقرار مدیریت دانش در بانک بکارگیری مدیریت دانش در بانک رابطه…

فرآیند بودجه بندی سرمایه ای با تاکید بر روشهای ارزیابی پروژه ها

فرآیند بودجه بندی سرمایه ای با تاکید بر روشهای ارزیابی پروژه ها فرآیند بودجه بندی سرمایه ای ارزیابی پروژه روشهای ارزیابی پروژه ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری دانلود پاورپوینت فرآیند بودجه بندی سرمایه ای دانلود پاورپوینت ارزیابی پروژه دانلود پاورپوینت…

ایران در عصر پیامبر صلح و دوستی

ایران در عصر پیامبر صلح و دوستی دانلود مقاله ایران در عصر پیامبر صلح و دوستی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل دانلود مقالات رشته تاریخ دانلود مقالات تاریخ خرید مقالات رشته تاریخ رفتن به…

پاورپوینت انگیزش در کار

پاورپوینت انگیزش در کار دانلود رایگان پاورپوینت انگیزش در کار پاورپوینت انگیزش در کار تعریف انگیزش انگیزه دلبستگی انگیزه قدرت انگیزه پیشرفت انواع نظریه های انگیزش تئوری های محتوایی انگیزش کار مهم ترین مدلهای محتوایی سلسله مراتب نیازهای مازلو ویژگی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تفکر سازنده 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تفکر سازنده 44 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های تفکر سازنده مبانی نظری نظریه های تفکر سازنده پیشینه تحقیق نظریه های تفکر سازنده پیشینه داخلی نظریه های تفکر سازنده…

پاورپوینت نظریه های جامعه شناسی توسعه

پاورپوینت نظریه های جامعه شناسی توسعه کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه های جامعه شناسی توسعه نظریه های جامعه شناسی توسعه تحقیق نظریه های جامعه شناسی توسعه مقاله نظریه های جامعه شناسی توسعه بررسی نظریه های جامعه شناسی توسعه تحلیل نظریه…

پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی

پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت ساختار داده ها در…

جزوه آیین دادرسی کیفری 1

جزوه آیین دادرسی کیفری 1 کلمات کلیدی : جزوه آیین دادرسی کیفری 1 رفتن به سایت اصلی جزوه آیین دادرسی کیفری 1 منبع علی خالقی برگرفته از تدریس استاد حلفی فایل pdf اول 26 صفحه فایل pdf دوم 8 صفحه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری و پیشینه…

تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری

تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری زلزله خطوط انتقال آب شهری آسیب پذیری شبكه های آب و فاضلاب زمان وقوع زلزله تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری دانلود پروپوزال مهندسی زلزله دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد مهندسی زلزله دانلود…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *