تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

تبلیغات تلویزیونی
تحولات تبلیغات در ایران
اثربخشی تبلیغات تلویزیونی
متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی
بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی
دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته رسانه

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

 

 

 

چکیده

تبلیغات یكی از موضوعاتی است كه امروزه تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و در ارتباط هستند و از آن تأثیر می پذیرند. پدیده تبلیغ بعنوان یكی از اجزای مؤثر جامعه نقش اساسی در ایجاد و بالفعل كردن نیاز دارد. كار كرد جدید این پدیده تولید نیاز یا به عبارتی آشكار ساختن نیازهای نهفته ای است كه افراد در وضعیت فعلی به آن توجهی ندارند.تبلیغات به شیوه نوین در اوایل قرن 20 و با تغییرات بازار شكل گرفت. تا قبل از آن نقش اساسی تبلیغات تسریع توزیع كالاهای مصرفی بود كه منحصراً توسط گروه معدودی از تولیدكنندگان شناخته شده به كار گرفته می شد. تدریجاً نیاز به تبلیغ برای آگاه ساختن مصرف كنندگان از وجود و مزایای كالاهای مختلف اعم از صنعتی، مصرفی و خدماتی روز به روز افزایش یافت. آنچنانكه تافلر در كتاب فرهنگ مصرف كنندگان چنین پیش بینی و اظهار نظر كرده بود: ((چنان شود كه ماشین بدون حمایت تبلیغ نتواند به حیات خود ادامه دهد)). 

 

امروزه این پیش بینی تافلر به عینیت انجامیده است.امروزه تبلیغات در سطح جهانی دیگر صرف آگهی نیست بلكه بیشتر نقش آن تفهیم اطلاعات در مورد خصوصیات كالا و خدمات می باشد. یكی از صنایعی كه كاملاً وابسته به امر تبلیغات می باشد صنعت بانكداری است.تبلیغات بانكی در دنیا فعالیتی نسبتاً جدید است و سابقه آن به آمریكا، انگلستان و ژاپن در دهه 1960 بر می گردد. پس از دهه 1960 و با توجه به شرایط حاكم بر جهان و ایجاد وضعیت رقابتی بین بانكها تدریجاً بانكداران استفاده از تبلیغات بانكی را برای مصارف خدمات مالی خود به مشتریانشان و ترغیب آنها به استفاده از آن خدمات آغاز نمودند.

 

در ایران تبلیغات بانكی به شیوه نوین پیشینه چندان عمیقی ندارد. در دهه های گذشته بانكهای ایرانی برای جذب مشتری از همان شیوه های معمولی تبلیغاتی در مورد كالای مصرفی استفاده می نمودند اما به تدریج به لحاظ ویژگیهای خدماتی آن، از جمله ناملموس بودن تبلیغات به شیوه قدیم دچار مشكلاتی گردید. زیرا برخی از خدمات بانكی را بدون عرضه آنها نمی توان نشان داد و دیگر آنكه تبلیغ متكی به تصویر است و بیشتر خدمات بانكی ویژگی ملموسی برای نشان دادن نداشتند.امروزه به دلیل رقابت شدید بانكی و مشابهت های موجود در فعالیتهای آنان هر بانكی سعی در معرفی خدمات جدید خود – كه تلاش دارد تا مطابق با خدمات استاندارد جهانی باشد – را بعنوان خدمتی برتر عرضه می دارد و سعی می كند از طریق ارایه تبلیغات به خصوص تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری را در بازار به خود جلب نماید.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغات تلویزیونی

تحولات تبلیغات در ایران

اثربخشی تبلیغات تلویزیونی

متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی

 

 

 

مقدمه:

در كشور ما اثرگذارترین رسانه بر مردم كدام است؟یا بعبارتی دیگر؛ مردم كشور ما بیشتر از كدام رسانه ارتباط جمعی تأثیر می‌پذیرند؟شاید در بدو امر جواب بسیاری از مردم عادی و یا حتی كارشناسان ارتباطات به سؤالات فوق؛ تلویزیون باشد.تلویزیون رسانه‌ای با پوشش گسترده و مخاطبان زیاد است اما آیا براستی با ظهور و شكل‌گیری رسانه‌های جدید ارتباطی مانند؛ اینترنت و ماهواره و ابزارهای نوین ارتباطی مانند؛ SMS و بیلبورد، همچنان رسانه تلویزیون همانند سال‌های قبل دارای اثرگذاری زیاد است؟!و آیا مطبوعات با توجه به توسعه چشمگیرشان از ابعاد محتوا و كیفیت و رشد جمعیت شهرنشینی و طبقه با سواد جامعه كه به تبع آن میزان روزنامه خوانان را افزایش می‌دهد، همچنان در تقابل با رسانه تلویزیون شكست خورده و ضعیفند؟!

مگر نه اینكه امروزه استفاده از اینترنت، ماهواره و مطبوعات و دیگر ابزار نوین ارتباطی به ارزانی ممكن است و دیگر نمی‌توان گفت و نباید اذعان كرد كه تلویزیون به لحاظ استفاده ارزان‌ترین رسانه كشور است!

 

مزیت ارزانی تلویزیون دیگر ارزش گذشته خود را از دست داده است. مطبوعات با ارتقای كیفیت و محتوای خود مشتریان تبلیغاتی بزرگی را جذب نموده و از این طریق قیمت فروش خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاسته‌اند.دستیابی به اینترنت امروزه در هر كافی‌نت، كتابخانه و فرهنگسرایی ممكن است و شهروندان در صورت علاقه به استفاده از اینترنت در منزل مسكونی و محل كار خود تنها باید همانند خرید دستگاه تلویزیون هزینه اولیه خرید رایانه را بپردازند و پس از آن به راحتی به اینترنت راه یابند. پیشرفته‌ترین نوع و مدل ماهواره نیز با قیمت نازل البته با كارآیی بالا در دسترس شهروندان قرار دارد.پس خواسته یا ناخواسته باید به تلویزیون بعنوان اثرگذارترین رسانه كشور با دیده شك و تردید نگریست. توجه‌به‌این‌موضوع‌نیزبرای‌این‌تحقیق مفید خواهد بود كه اگر بدانیم سیاستهای نادرست اعمال شده در تلویزیون طی چند ساله اخیر سبب رویگردانی عده زیادی از رسانه ملی شده است، واقعیتی كه انكار آن ناممكن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

پیشگفتار 2

فصل اول :مقدمات 6

مقدمه 6

1. 1. تعریف و بیان موضوع تحقیق 9

1 .2. ضرورت انجام تحقیق 11

1 .3. اهداف تحقیق 11

1 .4.سئوالات تحقیق 11

1 .14. تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق: 12

 

فصل دوم:تبلیغات تلویزنی و تحولات آن 12

مقدمه 12

تعاریف بازاریابی : 13

خدمات و خدمات بانكی 17

درباره خدمات بانكی دو ویژگی دیگر نیز به این ویژگیها اضافه می شود كه عبارتند از: 18

1- ناملموس بودن (intangibility): 18

2- تفكیك ناپذیری (inseparability) 19

3- غیرقابل ذخیره بودن (inventory): 20

4- ناپیوستگی (inconsistency): 20

5- مسئولیت امانتداری : 21

6- جریان دو طرفه اطلاعات 22

تبلیغات 32

تعاریف تبلیغات: 33

بودجه تبلیغات: 45

1- مزایای تبلیغات تلویزیونی: 49

2- معایت تبلیغات تلویزیونی: 49

ارزیابی : 49

تكنیك كریسپ: 58

تكنیك ترغیبی (داگمار) (Persuasive) : 59

معرفی مدل پیشنهادی و اجزای آن: 62

شركتهای تبلیغاتی: 63

مصرف كننده و عموم مردم 67

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران 71

از دید شرکتهای تبلیغاتی: 71

خصوصیات تلویزیون 73

اخبار و امور عمومی 77

ارزشهای اجتماعی 77

مقدمه مطالعات انتقادی 96

تلویزیون و مذهب 98

تصویر محوری در برابر كلام محوری 99

تلویزیون و خانواده در ایران 101

به سوی یك تركیب 107

نتایج 111

اثرات وسایل ارتباط جمعی: 112

اثرهای تجربه مصنوعی: 120

اثرهای خشونت تلویزیونی: 120

الگوی اثرهای قدرتمند: 123

 

بخش اول: ارتباط 124

الف- تعاریف – نظریه ها: 124

ب- ارتباط جمعی : 128

(برلو) اجزای ارتباطی خود را بدین شرح توضیح می دهد: 136

1- منبع- رمزگذار: 136

ب) نگرشها: 137

ج) سطح دانش: 137

د) موقعیت منبع در یك سیستم اجتماعی و فرهنگی: 137

گیرنده – رمزخوان: 138

3- پیام: 139

كانال: 139

وظایف وسایل ارتباط جمعی : 147

 

بخش دوم:مخاطب 148

الف – تعاریف – نظریه ها 148

برای تهیه كنندگان و فرستندگان پیام ارتباطی، پذیرش دیدگاه جامعه انبوه، حداقل سه معنی را به همراه دارد: 153

طبقه بندی (مك كوایل)، می باشد كه ابعاد زیر را در بر می گیرد: 157

ویژگی های مربوط به مخاطبان را به هشت بخش زیر تقسیم می كنند: 160

ج- دسته بندی مخاطبان: 173

 

بخش سوم:مخاطب و شیوه استفاده از رسانه 179

(وبستر) سه جریان متفاوت را برای مخاطبان تلویزیونی مطرح می كند كه در جذب و حفظ مخاطبان تأثیر بسزایی دارد: 189

 

بخش چهارم:اقناع و متقاعدسازی مخاطب 191

منابع : 215

 

تشخیص و بررسی مقایسه ای دو گونه متفاوت تحلیل دینامیکی به روش انتگرال گیری ویلسون تتا

تشخیص و بررسی مقایسه ای دو گونه متفاوت تحلیل دینامیکی به روش انتگرال گیری ویلسون تتا اتصالات در سازه‌های فولادی دانلود پایان نامه تحلیل دینامیکی سازه دانلود پایان نامه رفتار و عملکرد سازه طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی اثر بارهای رفت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روابط عاطفی موجود درخانواده 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روابط عاطفی موجود درخانواده 82 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه روابط عاطفی موجود در خانواده مبانی نظری روابط عاطفی موجود در خانواده پیشینه تحقیق روابط عاطفی موجود در خانواده پیشینه داخلی روابط…

بررسی پوشش دهی فسفاته بر روی فلزات و روال آماده سازی آن در شرکت ایران خودرو

بررسی پوشش دهی فسفاته بر روی فلزات و روال آماده سازی آن در شرکت ایران خودرو فسفات کاری رنگ کاری فلزات آماده سازی سطوح فلزی پوشش دهی فسفاته بر روی فلزات بررسی پوشش دهی فسفاته بر روی فلزات و روال…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مولفه های ابراز وجود

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مولفه های ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های ابراز وجود مبانی نظری مولفه های ابراز وجود پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود پیشینه داخلی مولفه های ابراز وجود پیشینه خارجی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه افسردگی مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه داخلی افسردگی پیشینه خارجی افسردگی پیشینه پژوهش افسردگی پیشینه نظری افسردگی ادبیات نظری افسردگی چارچوب نظری افسردگی…

آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم

آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده هدف: مطالعه مکانیسم تشکیل کیفیت…

مقاله رشته صنایع با عنوان فرش دستباف

مقاله رشته صنایع با عنوان فرش دستباف فرش صنعت فرش فرش دستباف تاثیر فرش در اشتغال زایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-بخش عمومی

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-بخش عمومی کلمات کلیدی : سوالات آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات رشته مدیریت سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته…

اندازه گیری کارایی به روش تحلیل پوششی داده ها و تابع مرزی تصادفی

اندازه گیری کارایی به روش تحلیل پوششی داده ها و تابع مرزی تصادفی روش های تحلیل نسبت مفهوم کارایی و انواع آن تفاوت بهره وری و کارایی روش های معمول در اندازه گیری کارایی اندازگیری کارائی ازطریق تابع مرزی تصادفی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شرطی سازی ارزشی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شرطی سازی ارزشی 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری شرطی سازی ارزشی ادبیات نظری شرطی سازی ارزشی چارچوب نظری شرطی سازی ارزشی فصل دوم پایان نامه شرطی سازی ارزشی دانلود مبانی نظری شرطی سازی…

پاورپوینت فرار مغزها: بحثي نظري دربارة مهاجرت نيروي انساني پرورده

پاورپوینت فرار مغزها: بحثي نظري دربارة مهاجرت نيروي انساني پرورده کلمات کلیدی : پاورپوینت فرار مغزها تحقیق فرار مغزها پيشينة فرار مغزها رابطة نظام آموزشي و فرار مغزها تعريف فرار مغزها عوامل برانگيزاننده و شكل‌دهنده‌ي فرار مغزها ابعاد شکل دهنده…

بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن

بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن کلمات کلیدی : نظریه های انگیزش عوامل بی تفاوتی سازمانی تحقیق کامل بی تفاوتی در سازمان بی تفاوتی کارکنان در سازمان مقاله در مورد بی تفاوتی سازمانی…

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن اسلام اوضاع اجتماعی و سیاسی موقعیت جغرافیایی عربستان دانلود پایان نامه رشته معارف موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام…

بررسی تأثیر شاخص ادراک فساد بر نرخ تورم (مطالعه موردی: کشورهای منطقه MENA)

بررسی تأثیر شاخص ادراک فساد بر نرخ تورم (مطالعه موردی: کشورهای منطقه MENA) مقاله درباره فساد اداری عوامل موثر بر فساد اداری بررسی تأثیر فساد اداری بر نرخ تورم بررسی تجربی بین نرخ تورم و فساد اداری بررسی تأثیر شاخص…

پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران

پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران بررسی باغ های کهن ایران معماری کتابخانه اسکندریه مصر باغ های کهن ایران باغ‌های بین‌النهرین باغ ایرانی خصوصیات باغ ایرانی از ورود اسلام در ایران تا دوره‌ی قاجار…

پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام اسکات حقوق و پاداش مدیران اجرایی

پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام اسکات حقوق و پاداش مدیران اجرایی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام اسکات حقوق و پاداش مدیران اجرایی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت فصل دهم تئوری حسابداری مالی ویلیام…

پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر نگرش نسبت به تبلیغات

پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر نگرش نسبت به تبلیغات نگرش نسبت به تبلیغات پرسشنامه نگرش نسبت به تبلیغات پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات دانلود پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات پرسشنامه استاندارد نگرش افراد نسبت به تبلیغات پرسشنامه عوامل…

مبانی نظری رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی

مبانی نظری رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین پیاده سازی زنجیره تامین چابک مبانی نظری زنجیره تامین چابک مدل های…

بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال

بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال امنیت در رایانش ابری مبانی نظری محاسبات ابری doc مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری مبانی نظری راه حل های امنیتی در…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل موثر بر بحران های بانکی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل موثر بر بحران های بانکی مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی دانلود مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی ادبیات نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی…

پرسشنامه شناسایی رابطه میان کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی و رضایتمندی مشتریان

پرسشنامه شناسایی رابطه میان کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی و رضایتمندی مشتریان پرسشنامه بانکداری الکترونیکی پرسشنامه خدمات بانکداری الکترونیکی پرسشنامه رضایتمندی مشتریان پرسشنامه رضایتمندی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی پرسشنامه کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی پرسشنامه رابطه کیفیت خدمات بانکداری…

بررسی ضروریات مصلحت و انواع تقسیم بندی آن

بررسی ضروریات مصلحت و انواع تقسیم بندی آن تقسیم بندی انواع مصلحت جایگاه مصلحت در حقوق كیفری ضوابط و ویژگی های مصلحت جایگاه مصلحت در حقوق كیفری مصلحت در حقوق كیفری پروپوزال مصلحت در حقوق جزا بررسی ضروریات مصلحت انواع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری و پیشینه…

مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری

مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری کلمات کلیدی : مدل پرخاشگری کودکان مدل های پرخاشگری رویکردهای پرخاشگری نظریه های پرخاشگری کودکان نظریه های جامعه شناسی پرخاشگری عوامل خطر ساز و موثر در پرخاشگری نظریه های روانشناسی در…

پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها

پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها کلمات کلیدی : پاورپوینت نظارت و ارزشیابی در سازمانها نظارت و ارزشیابی در سازمانها پاورپوینت ارزشیابی در سازمانها پاورپوینت نظارت در سازمانها الگوهای ارزشیابی عملکرد تعيين اثربخشي سازمان راهي براي ارزيابي عملكرد تعيين كارايي…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *